Om föreningen

Onsjö IF, som är en ideell idrottsförening, bildades januari 2010. Till en början bestod verksamheten av innebandy men utökades under hösten med volleyboll, båda på motionsnivå för vuxna. Sommaren 2011 anlades en volleybollplan på gräs i Onsjö där träningen fortsätter på somrarna. Hösten 2013 utökades verksamheten ytterligare med ett gruppträningspass (P/S Intervall). Vid årsskiftet 2013/2014 bildades en barnsektion som bl a bedriver gympa och dans för barn i åldrarna 2-10 år. Verksamheten har därefter fortsatt att utvecklas och utbudet har ökat för både barn coh vuxna. All verksamhet bedrivs i Gullbrandstorpshallen och Gullbrandstorps Folkets Hus, förutom vissa uteaktiviteter sommartid som bedrivs i Onsjö samt Gullbrandstorp.

Föreningen drivs genom ideellt arbete av styrelsen, barnkommittén, ledare och motionärer. Vi välkomnar alla till vår förening och förutom bra träningspass hoppas vi sprida glädje och kamratskap till alla våra medlemmar!

Vi följer GDPR och sparar ingen personlig data.

Vårt senaste årsmötesprotokoll kan ni hitta under Dokument.